PRICACY

dinsdag 20 oktober 2015

Diverse CAL's

Op zoek naar een ontwerp voor mijn volgende crochet along deken ben ik eens gaan rondsnuffelen op internet. Verbazingwekkend hoeveel CAL's ik ben tegen gekomen.

De eerste digitale CAL was rond 2001 in de USA. Ongetwijfeld waren er daarvoor ook al ontwerpen van deze gehaakte dekens, maar daar maakt internet geen melding van. De laatste jaren is de populariteit vanuit Amerika overgeslagen naar Europa mn Engeland maar ook Nederland.


Ik wil er een paar met jullie delen, alle patronen zijn op de sites te volgen:

Allereerst de CAL van 2013, a granny a day van Jolanda, " knutsels van Jolanda" ( klik hier )




Daarna de CAL van Jolanda en van Tertia  " de creatieve wereld van Terray " (klik hier ) samen . 

Zij ontwierpen in 2014 een crochet along a stripey blanket en in 2015 de zeer populaire vierkante deken.








Verder lopen er nu een aantal engelstalige CAL's
   * Around- the - basics CAL ( klik hier ) deze CAL is nu bij week 11 en er is ook een Nederlandse vertaling bij.





  * It is in a Nutshell  ( klik hier ), ook deze is bij week 11 en met Nederlandse vertaling.






  * Spice of Life CAL ( klik hier ), deze CAL is nu bij week 6, je moet heel wat toeren per week doen, maar hij is wel heel erg mooi.







  * Lily Pond Cal,  ( klik hier )






*  'Sophie 's Universe CAL ( klik hier ), in het Nederlands vertaald door haakdingen.nl ( klik hier )  





   * en de prachtige mixed stitched strippend blanket van Little Woollie ( klik hier ), komt eigenlijk erg overeen met de Nederlandse CAL van 2014.





Deze laatste is wel een van mij favorieten, ook door het kleurgebruik.
Tot slot heeft Jolanda aangekondigd dat er een CAL 2016 komt, ik ben wel heel erg benieuwd!
Het gaat moeilijk kiezen worden

Nog een fijne herfstvakantie....


4 opmerkingen:

  1. Wat leuk weer dit overzicht! Tijd om mijn CAL 2015 af te gaan maken (deze heb ik langwerpig gemaakt en dus een beetje vlindervormig geworden 😧), ik zal hem delen als hij klaar is. Maar ik kijk uit naar de nieuwe CAL en dus bedankt voor dit fijne overzicht! Misschien zelf een CAL ontwerpen? Heerlijk blog ik geniet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Martine, dank dat je mijn blog zo leuk vindt.
      Nee ik ga zelf geen CAL ontwerpen, er zijn zulke mooie te vinden.
      ik ben benieuwd naar je vlindervormige ! deken
      liefs Manon

      Verwijderen
  2. Wat wen mooi overzicht. Zelf ben ik met de Sophie's Universe bezig. Onder andere.... ;)
    Leuk blog.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wendy, dank voor je reactie. Leuk dat je Sophie's Universe aan het maken bent, best moeilijk , lijkt mij. Stuur je me een fotootje van je werk als het af is?
      fijn weekend, Manon

      Verwijderen