PRICACY

vrijdag 15 januari 2016

TO-DO and GOALS











                               



                                   
                                                                                   the Postman's Knock  (freebie)


Het jaar begint regenachtig, zeg maar nat. De natuur is grauw en donker. Wel mooi als ineens de zon door komt in de namiddag, al was het maar voor heel even. De slootjes staan vol met water, druppels hangen zwaar aan de takken. De kale bomen weerspiegen zich in de plassen. Alleen de viburnum heeft er zin in.

Binnen is het droog en warm. Door de lange avonden is er tijd om de plannen en doelstellingen, die gemaakt zijn met de jaarwisseling, te gaan uitvoeren. 

Tuurlijk heb ik tijdens mijn winterslaap zo mijn wensen en doelen overdacht. Ik zou jokken als ik niet zomaar 10 dingen zou kunnen op noemen die beter, anders en mooier kunnen.
Voor schrijven aan dit blogje. Plannen uitdenken voor allerlei DIY projecten. Om een nieuw haakwerk te gaan oppakken, want mijn CAL deken schiet nu toch wel aardig op. En om te beginnen aan een lang gekoetserde nieuwe hobby als uitdaging ( ik verklap nog niet welke).  

Handig om hier lijstjes van te maken. Wij, Nederlanders, zijn dol op het maken van lijstjes. In ons dagelijks werk en persoonlijk leven, overplannen we voortdurend. We denken altijd dat we meer kunnen dan we daadwerkelijk aankunnen. Onze geest is eigenlijk de hele dag bezig met zich de vraag te stellen: " wat moet ik nog allemaal doen, wanneer moet ik dat gaan doen... ect ect."  Doodmoe kan je ervan worden.

Pas als je het heb opgeschreven, komt er een zekere rust in het hoofd, al kan een lange lijst ook ontmoedigend werken. De oplossing is om een minimaal to-do lijstje te maken. Je agenda of je takenlijst volproppen met dingen waarvan je weet dat je ze toch niet ( op tijd) gaat doen, is hetzelfde als je koffer vol proppen met spullen die je toch niet gaat gebruiken. Maar je sleept het gewicht wel de hele tijd mee.

To-do lijstjes kan je maken overal op maken, oude enveloppen, loslopende papiertjes, allehande aangeboden to-do briefjes of op je mobile telefoon in de geweldige app Wunderlist

Persoonlijk ben ik meer van het opschrijven op kleine to-do blocnote-tjes, ik ben er echt aan verslaafd. Overal pluk ik ze vandaan.

Voor 2016 heb ik een minimaal goal-listje:  mijn eerste voornemen is om vooral tevreden te zijn voor alles wat ik heb en voor wie ik ben. En mijn tweede is dat ik dit probeer te bereiken door iedere avond voor het slapen gaan 3 , grote en kleine, dingen te benoemen die die dag zo bijzonder hebben gemaakt. Het grote voordeel is dat ik vaak met een glimlach op mijn gezicht inslaap.

En..wat zijn jullie goals voor 2016?


fijn weekend...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten