PRICACY

dinsdag 23 februari 2016

ON A RAINY AFTERNOON


















Het was weer bar en boos, gisteren. Het regende hier pijpenstelen. Wat doe je op een grijze regenachtige middag? Naar buitengaan was echt geen optie.

Er valt van alles te verzinnen, maar ik had heel veel zin om te gaan zitten kleuren. 
Ik weet... voor velen klinkt het nog steeds kinderachtig om te doen, al zijn de kleurboeken een hype ( geweest).
Het gaat echter niet om het kleuren op zich, maar om de bezigheid. Om bezig te zijn met iets waar je je helemaal in kan verliezen en je gedachtenstroom even stil kan zetten. Dan rust je brein ook even uit. En dat is wel zo prettig, want die maakt in de regel overuren.
Het maakt ook niet uit of je je kleurplaat bruin, groen of oranje of met een bonte mix intekent, het gaat erom dat je die kleuren pakt waar je je op dat moment prettig bij voelt. 

Mandala's tekenen en zentangels maken rusten op hetzelfde principe. Een soort meditatief tekenen maar dan zonder die zweverige bijsmaak.

Eerder heb ik deze kleurplaat al met jullie gedeeld, zelf was ik er nog niet aan toe gekomen er wat van te maken.
Ik heb hem geprint op A4 aquarelpapier en heb allerlei verschillende kleurpotloden, van goedkope kleurpotloden van de kleintjes tot aquareltekenpotloden, gekozen om mee te werken. Het ging me om de kleuren die pasten bij zo'n druilerig weer type en mijn gemoedstoestand.

Na een uurtje of wat van de wereld te zijn geweest met op de achtergrond de aangename rustige muziek van de Folk-singer Kate Rusby ( van wie ik een fan ben ), ben ik weer helemaal verfrist en stoort mij de regen totaal niet meer. Ik zie het leven weer zonnig in.

Hebben jullie hobby's waar je je helemaal in kan verliezen?



fijne dag verder....







3 opmerkingen:

  1. Wow, wat een prachtig hert!! Die echte dan ;o) Gaaf als die zomaar in je achtertuin staat! Het kleuren is niet echt mijn ding, daar neem ik de tijd niet voor.. ik ben toch echt meer een handwerkster, hihi! Maar kan me wel voorstellen dat je er helemaal door tot rust komt. Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa..ik ben ook weer zo heerlijk aan de doodle met mn kleurtjes...ik begrijp jouw tot rust komen dan ook helemaal!! Mooi beide herten! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja die herten zijn prachtig, ze komen veel tevoorschijn want ze hebben honger en de struiken zijn nog kaal. Dus zijn ze op zoek in de tuinen of daar wat te knabbelen valt.
    Ik ben vaak te laat met fotograferen, maar deze lukte.
    Groetjes. Manon

    BeantwoordenVerwijderen