PRICACY

maandag 6 juni 2016

DO YOU KNOW THE WAY ?



Weet jij de weg?

Deze vraag stelde mijn dochter dikwijls toen ze nog klein was.
Met een zekere verbazing en bewondering in haar stemmetje
dat grote mensen zomaar de weg wisten.







Ik moest er aan terugdenken toen ik dit weekend op mijn 
ochtendwandendeling door de dikke mist liep.

Zeevlam, noemen we dat hier.
Deze vaak hardnekkige zeemist wordt zo genoemd,
 omdat zeelieden vroeger dachten
dat er brand op zee was.

Voor de kustbewoners een bekend en irritant verschijnsel.
Elk voorjaar hebben we het opnieuw,
elk jaar baal je er weer van.










Het is dat ik elke boom, struik en grasspriet ken hier in het gebied, 
want je zou compleet gedesorienteerd raken.
Op het open veld is het zicht niet meer dan 10 meter.

De natuur is verstild,
in de verte hoor je de misthorens op zee.









Normaal gesproken is de vuurtoren een veilig baken , 
maar ook daar is geen spoor van te bekennen.









En terwijl de rest van Nederland zit te puffen en misschien
wat natte voeten heeft, komt de themometer hier 
( al een week) 
niet boven de 16 graden.









Ik wil jullie bedanken voor alle lieve berichtjes naar aanleiding
van de geboorte van Lotte.
Met moeder en kind gaat het uitstekend.
Lotte is mijn vierde kleindochter.
Het worden veel elfenjurkjes, gegiechel en
 roze haakwerkjes.


Ik wens jullie een prettige en zonnige week...





13 opmerkingen:

  1. Hier hadden wij 'Zeevlam'afgelopen vrijdagavond...en ik was ook in de duinen. Zo raar omdat ik bv weet dat er een watertoren in het gebied staat...maar pas dichtbij zien we de contouren. Ik hou er van hoor...eerlijk gezegd. Het heeft voor mij iets sprookjesachtig en het maakt de wereld een beetje klein...hou ik van ;) Ik reed zaterdag ook vanuit de zon in Dordrecht zo de mist in in Zeeland...apart! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi beeldend geschreven. En een prachtige herinnering aan de kindertijd.
    Mist vind ik benauwend, letterlijk en figuurlijk.
    Gezellig, allemaal kleindochters (schrijf ik met vier mannen in huis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We wonen niet aan de kust maar hier in het westen is het ook wel verschillende morgens mistig geweest.
    Niks aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik hou er niet van ik kijk graag goed van me af zeevlam ?? dat heb ik nog niet eerder gehoord

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Manon,
    dank je wel voor je bezoek aan mijn weblog,
    ik moet zeggen ik vind die mist wel wat hebben, geeft een heel bijzonder sfeertje, maar ja... als je er dagen in zit gaat het misschien vervelen hé,
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik smolt weg op het dakterras, ik hou wel van de mist....net zoiets onheilspellends als onweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto´s. Ik vind dat mist altijd wel iets heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig vind ik het...! Met maakt de wereld intiem en mystiek. Zelfs de kou die erbij hoort vind ik mooi ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, niets mis met zulke haakwerkjes!
    'Zeevlam', sprookjesachtige naam!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waw, dat moet indrukwekkend zijn, die mist...
    En ik zou ook wel wat 'vloeken' met die temperatuur als het eigenlijk volop lente en bijna zomer is.
    Ps: Zo hartverwarmend om te lezen over je kleindochtertje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. It is a nice thing, to know where you are going. Especially as there often is fog of one kind or another.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het levert wel prachtige foto's op! En hopelijk is het vandaag bij jullie ook lekker weer!

    BeantwoordenVerwijderen