PRICACY

vrijdag 5 augustus 2016

50 COLOURS OF GREY













Het is een stuk koeler geworden, 
met meer wolken en soms een buitje.
Ik vind dit persoonlijk niet zo erg
want ik kan enorm genieten van mooie grijze luchten.

Al lopend over het strand verbaasde ik me. 
Het was helemaal niet zo heel erg vroeg, 
maar blijkbaar vindt iedereen het nodig
om bij bewolkt weer uit te slapen.
Het strand was uitgestorven.
Zonde eigenlijk.

Het was zo mooi en zo rustgevend,
er zijn zoveel tinten grijs,
Als je dit zou willen schilderen,
zou het je gewoon niet lukken.


Ik ben zelf een liefhebster van de kleur grijs,
ik draag het graag.
Over de invloed van bepaalde kleuren zijn hele theorieen.
welke kleuren jou goed staan, of misstaan,
welke kleur je het beste kan dragen bij een sollicitatie gesprek,
wat de betreffende kleur zegt over je persoonlijkheid.

Er zijn mensen die kleurassociatie hebben,
dat wil zeggen
als je bv het getal 3 noemt, 
dat zij daar gelijk een kleur bij zien.
Al schijnt de kleur per individu verschillend te zijn.
Synesthesie wordt dat genoemd.
Dit komt voor bij 5% van de mensen.

Kleur heeft meer invloed dan je denkt.

Op mijn blogje over de kleur turkoois kreeg ik van Anita
(anita's dagboek)
een doorverwijzing naar de site 
een inspirerend leven
over wat jouw lievelingskleur over je zegt.
Ik moet zeggen : 
een leuke verhelderende site.

Ik loop nog even verder langs het strand en 
ik wens jullie een heel fijn en 
misschien zonnig weekend...




8 opmerkingen:

  1. Wij waren woensdag aan de kust en het was opvallend grijs (en er stond windkracht 7). Mooi, de uitleg bij kleuren. Ik hou van bijna alle, wat zou dat zeggen ;-) Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi... Ik vind de lucht ook prachtig, zelfs als er bijna zwarte onweerswolken hangen, of slierten mist...
    Leuke post om te lezen!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohhh wat een prachtige serie van de zee, puur genieten,
    ik ben wel gevoelig voor kleuren :-) heb zelf veel zonnige in huis rood oranje geel :-)

    fijn weekend gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat mooi en wat een rust -heerlijk ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's heb je gemaakt.
    Wij zijn het liefst met wat "minder" weer op het strand, dan kun je genieten van het wijdse en de rust, heerlijk uitwaaien!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit zijn inderdaad heel veel prachtige tinten grijs. Super mooi vind ik het.
    Fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterende foto's.
    En ja,ik vind de kleur grijs een rustgevende kleur.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie foto's en mooi grijs id niet lelijk

    BeantwoordenVerwijderen