PRICACY

vrijdag 23 december 2016

GONE







Als jullie dit berichtje lezen, 
ben ik samen met mijnheer K, 
dochter, schoonzoon en kleintjes op weg
naar onze zoon en gezin
 om daar, ver weg in een Aziatisch land,
met z'n allen de feestdagen door te brengen.
We hebben hier 
lang naar uitgekeken.

Het was een bewogen jaar en ik 
wil jullie allemaal bedanken
voor alle lieve, ontroerende en 
meelevende reacties
die ik afgelopen jaar heb gekregen.
Zo iets ervaar ik als bijzonder en
ik voel me dan ook een bevoorrecht mens.

De simpele kerstmuziek van Kate Rusby
van haar CD Sweet Bells,
geeft mij in deze sombere dagen
voor kerst de rust en geborgenheid 
waar we allemaal in deze tijd 
van het jaar zo naar op zoek zijn.

Ik wens jullie 
warme en liefdevolle feestdagen toe.
Ook voor degenen,
 die misschien een beetje opzien tegen deze dagen.
Heb vertrouwen in wat  
2017 gaat brengen.

Ik heb niet zoveel met goede voornemens 
en woeste plannen voor een nieuw jaar,
wetende dat die toch allemaal zijn gesneuveld voordat
de maand januari voorbij is.
Liever kies ik voor een thema 
en dat wordt voor mij 
"heb vertrouwen"
geinspireerd door het pleidooi van Jan Terlouw


Pas goed op jezelf en 

tot in het nieuwe jaar

liefs Manon......



Christmas Carol 

"The kings they came from out the south,
   All dressed in ermine fine;
They bore Him gold and chrysoprase,
   And gifts of precious wine.

The shepherds came from out the north,
   Their coats were brown and old;
They brought Him little new-born lambs -
   They had not any gold.

The wise men came from out the east,
   And they were wrapped in white;
The star that led them all the way
   Did glorify the night.

The angels came from heaven high,
   And they were clad with wings;
And lo, they brought a joyful song
   The host of heaven sings.

The kings they knocked upon the door,
   The wise men entered in,
The shepherds followed after them
   To hear the song begin.

The angels sang through all the night
   Until the rising sun,
But little Jesus fell asleep
   Before the song was done."


                                                                                              Sara Teasdale ( 1884-1933)




10 opmerkingen:

  1. hele fijne kerstdagen gewenst met allen die je dierbaar zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie feestdagen wens ik je in dat verre aziatische land. Met je familie om je heen zal dat wel lukken.
    Veel liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor je prachtige kerstwens, het ontroert me, Manon! Ik wens jou en de jouwen daar in dat verre warme land een heel fijne tijd en kerstdagen toe. Geniet nooit met mate ;o) Dag, en veel liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele fijne dagen.....geniet van het samenzijn...liefs Ria ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet van dit mooie samenzijn in het Aziatische land! Wat een bijzondere kerst. Heel veel gezelligheid met elkaar gewenst!
    Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi geschreven. Geniet van jullie familiefeest en ik wens je voor 2017 niets dan goeds en dat je zo mag verder doen op dit blog :-)
    Liefs, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor je lieve wens Manon,
    ik hoop dat jullie het héél erg fijn hebben samen, een fijne jaarwisseling gewenst, kom gezond weer thuis, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoop dat je het heel fijn hebt gehad tijdens de kerstdagen. Dikke zoen Esther

    BeantwoordenVerwijderen