PRICACY

dinsdag 8 augustus 2017

BUSY AUGUST

















Augustus staat voor mijn synoniem aan
klungelen in de tuin
de kas schoonmaken en ontdoen 
van miljoenen spinnetjes en doorgeschoten sla,
fruit plukken en taartjes maken,
handwerken in de zon
met een kopje thee.

Wie zegt dat het slecht weer is
geloof ik niet.
 Hele dagen ben ik buiten te vinden en 
ik geniet van elk moment, 
ik ben niet zo weer-gevoelig
zolang het maar droog is
en dat is het meestal aan de kust.
Zodra het herfst en winter is, moeten
we nog lang genoeg binnenzitten.

De zonnenbloemen staan bij de boer
volop in bloei,
bij mij moeten ze nog komen.
Pruimen heb ik dit jaar in overvloed, 
gewoon teveel,
ze zijn klein dit jaar
met wat bruine vlekjes
maar lekker...
ik geef bakken vol weg
want ze rotten snel

De herten eten elke avond mee, 
je ziet de afgebroken takken hangen
maar ach.

Ook Trix loopt de hele dag op en 
neer naar de boomgaard,
Ze is dol op afgevallen appeltjes, peertjes en pruimen.
volgens de dierenarts alleen maar goed.

In het zonnetje zit ze er nog over na te mijmeren
net als ik overigens.

Ik wens jullie een heerlijke augustusweek.......





16 opmerkingen:

  1. Het ziet er uit als een kleine idylle.....
    Hier in de buurt bood iemand de vele vruchten van hun pruimenboom aan. Ik wilde er wel naartoe, maar heb geen tijd om ze te verwerken. Jammer, maar beter dat ik me daarmee niet extra stress.
    Wat een plezier geeft augustus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klein paradijsje daar bij jou in de tuin heerlijk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, wat verbeeld en verwoord je dat mooi!
    De gedachte aan augustus helpt ons door de winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ik kan je bijna zien genieten... Het is ook maar net hoe je zelf tegen de dingen aan kijkt... Met een tuin ben je altijd heerlijk bezig.
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk :-) een zalige zomer hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat klinkt als een heerlijke tijd! Vasthouden zo!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook wij zijn zoveel mogelijk buiten :)
    Genieten zolang het kan, fijne week.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een pracht van een dahlia op foto 10! En die roze phloxen op foto 12 staan hier ook in de tuin :-)
    Zalig om naar te kijken, deze fotoreeks, met een prachtige afsluiter :-)
    Je hebt gelijk over het weer, zolang het maar droog is. Zo'n brandende zon hoeft voor mij ook niet ( en voor de tuin zeker niet! ).
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh heerlijk zo'n grote tuin met al dat lekkers zo voor het plukken en oprapen!
    Geniet ervan!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De eerste foto, net Frankrijk! Wat ben je een heerlijk positief mens. Mooi weer en zo is het! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk genieten...ik ben ook het weer binnen hoor......je kan inderdaad de hele winter nog binnen zitten toch ?....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk de maand augustus! We hebben wel niet meer zo'n grote tuin, maar we genieten ook hier volop van onze tuin. Tot in de avond op het terras. En toch ook nog wat klein fruit uit de tuin.
    Je foto's geven het allemaal prachtig weer. Ook voor jou nog een fijne augustus. Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank voor je leuke woorden op mijn blog!
    Jou blog mag er anders ook zijn ;-)
    zal ook hier vaker komen!

    groetjes Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke foto's (en het water loopt me in de mond :-)).
    Ik geloof ook niet in 'slecht weer'. Elke dag valt er weer wat te genieten.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. So many things to enjoy and admire in one post, nice to see you making the most of summer.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen